Samorząd Wychowanków Internatu
Przewodnicząca Samorządu Wychowanków: Sylwek Kosiński
Zastępca Przewodniczącego Samorządu: Julka Koziana
Członkowie Samorządu: Mikołaj Kawulok, Antek Mossakowski, Patryk Myszczyńskik
Opiekunowie Samorządu: wychowawcy mgr Barbara Bieda, mgr Sylwia Cichoń
Regulamin Samorządu Wychowanków Internatu
na rok szkolny 2025/2026
Samorząd Wychowanków
Samorząd Wychowanków reprezentuje ogół wychowanków Internatu wobec Dyrektora Ośrodka, Rady Pedagogicznej i Rady Ośrodka.
Celem Samorządu jest reprezentowanie interesów wychowanków na terenie placówki i w środowisku. W szczególności:
- Samorząd inspiruje działalność dzieci i młodzieży na terenie placówki oraz poza nią.
- Opracowuje plan pracy na dany rok szkolny.
- Współuczestniczy w organizacji imprez internatowych.
- Czuwa nad sprawami samopomocy koleżeńskiej, bezpieczeństwa i porządku w internacie.
- Inicjuje i wykonuje prace społeczno–użyteczne na rzecz Internatu.
- Przedstawia Dyrektorowi Ośrodka wnioski dotyczące spraw wychowanków.
- Dba o przestrzeganie praw wychowanka.
Organizacja Samorządu
- Podstawowym ogniwem organizacyjnym w Internacie jest ogół wychowanków.
- Reprezentacja Samorządu Wychowanków liczy 4 osoby.
- Kadencja Samorządu trwa 1 rok.
- Opiekę nad Samorządem sprawują wychowawcy wytypowani przez Kierownika Internatu.
Wybory do Samorządu
- Wychowankowie poszczególnych grup wychowawczych Internatu wybierają spośród siebie przedstawicieli samorządu grupowego.
- Reprezentanci grup wybierają spośród siebie na ogólnym zebraniu w głosowaniu jawnym kandydatów na członków Samorządu Internatu.
- Wybrani zostają ci, którzy uzyskali zwykłą większość głosów.
- Samorząd konstytuuje się na swoim pierwszym posiedzeniu wybierając spośród siebie przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego, sekretarza i osobę wspomagającą prace Samorządu.
Organizacja pracy Samorządu
- Samorząd pracuje zgodnie z przygotowanym planem pracy.
- Może tworzyć sekcje lub grupy wiekowe.
- Spotkania samorządu odbywają się zgodnie z harmonogramem oraz w zależności od potrzeb.
