DZIEŃ GUZIKA
„Szczęście owszem się zdarza,
Wystarczy mieć guzik i spotkać… kominiarza!”
„Szczęście owszem się zdarza,
Wystarczy mieć guzik i spotkać… kominiarza!”
Dzień Guzika to nieoficjalne święto z Kalendarza Świąt Nietypowych. Każdy taki dzień jest wspaniałą okazją do poznania nietypowych faktów oraz wzbogacenia i urozmaicenia zajęć.
Guziki mają swój wielki dzień 12 grudnia. Nie jest to przypadkowa data, ponieważ jak się okazuje przypada na 12 dzień 12 miesiąca w roku, a guziki liczone są tuzinami (lub grosami), po 12 sztuk. Warto pamiętać, że patronem guzikarzy jest św. Mikołaj z Miry. Te i wiele innych ciekawostek poznawali uczniowie klas 2b i 2c, które kreatywnie obchodziły święto guzika przy okazji realizacji bloku tematycznego: odzież zimowa. Nie zabrakło w tym dniu ćwiczeń i zabaw z guzikami w roli głównej. Uczniowie zachwyceni dużą różnorodnością i ilością guzików, oglądali je, przekładali, z zaangażowaniem i skupieniem wykonywali zlecone zadania. Segregowali guziki wg koloru, kształtu, wielkości, odliczali tuzinami, układali guzikowe obrazki, mandale, rytmy, guzikowe gąsienice itp. Najwięcej radości sprawiła dzieciom zabawa „A ku ku”- pod którym kubkiem ukrył się guzik?
Ten mały drobiazg łączący funkcjonalność z estetyką stał się cennym elementem naszych zajęć.
Guziki mają swój wielki dzień 12 grudnia. Nie jest to przypadkowa data, ponieważ jak się okazuje przypada na 12 dzień 12 miesiąca w roku, a guziki liczone są tuzinami (lub grosami), po 12 sztuk. Warto pamiętać, że patronem guzikarzy jest św. Mikołaj z Miry. Te i wiele innych ciekawostek poznawali uczniowie klas 2b i 2c, które kreatywnie obchodziły święto guzika przy okazji realizacji bloku tematycznego: odzież zimowa. Nie zabrakło w tym dniu ćwiczeń i zabaw z guzikami w roli głównej. Uczniowie zachwyceni dużą różnorodnością i ilością guzików, oglądali je, przekładali, z zaangażowaniem i skupieniem wykonywali zlecone zadania. Segregowali guziki wg koloru, kształtu, wielkości, odliczali tuzinami, układali guzikowe obrazki, mandale, rytmy, guzikowe gąsienice itp. Najwięcej radości sprawiła dzieciom zabawa „A ku ku”- pod którym kubkiem ukrył się guzik?
Ten mały drobiazg łączący funkcjonalność z estetyką stał się cennym elementem naszych zajęć.

