A
A
A
AAC w szkole i na co dzień

Program pomocy dla uczniów z problemami w komunikacji werbalnej.
Co to jest AAC?
W Szkole Podstawowej SOSW w Oświęcimiu ruszył program pomocy dla uczniów z problemami w komunikacji werbalnej. AAC (Alternative and Augmentative Communication). Alternatywna i wspomagająca komunikacja daje możliwość naszym podopiecznym rozwinąć mowę werbalną i porozumieć się z otoczeniem. Kształtujemy mowę począwszy od komunikowania swoich potrzeb do umiejętności tworzenia skomplikowanych zdań poprawnych składniowo.
Nasi podopieczni mają możliwość rozmawiać z nami o swoich potrzebach, aktywnościach podejmowanych w szkole i w domu, o poznawanych osobach, zjawiskach i o sobie samych. My dajemy im tylko szansę.
Jak pracujemy?
Przeszkolona kadra spotyka się w zespołach pomocy psychologiczno – pedagogicznej i przygotowuje strategię pomocy dla każdego ucznia indywidualnie. Placówka wyposażona została w oprzyrządowanie wspierające komunikację AAC oraz w programy komputerowe. Pomoc odbywa się w następujących etapach: rozpoznanie umiejętności i możliwości przyszłego użytkownika AAC, przygotowanie partnerów interakcji oraz miejsca, dobór pozycji, dobór odpowiednich znaków (przedmioty, symbole manualne, graficzne), nauka wybierania i wskazywania, budowanie osobistych pomocy do komunikacji (tablice, książki komunikacyjne), wyposażenie osoby niemówiącej w odpowiednie urządzenia elektroniczne lub komputer.
W Szkole Podstawowej SOSW w Oświęcimiu ruszył program pomocy dla uczniów z problemami w komunikacji werbalnej. AAC (Alternative and Augmentative Communication). Alternatywna i wspomagająca komunikacja daje możliwość naszym podopiecznym rozwinąć mowę werbalną i porozumieć się z otoczeniem. Kształtujemy mowę począwszy od komunikowania swoich potrzeb do umiejętności tworzenia skomplikowanych zdań poprawnych składniowo.
Nasi podopieczni mają możliwość rozmawiać z nami o swoich potrzebach, aktywnościach podejmowanych w szkole i w domu, o poznawanych osobach, zjawiskach i o sobie samych. My dajemy im tylko szansę.
Jak pracujemy?
Przeszkolona kadra spotyka się w zespołach pomocy psychologiczno – pedagogicznej i przygotowuje strategię pomocy dla każdego ucznia indywidualnie. Placówka wyposażona została w oprzyrządowanie wspierające komunikację AAC oraz w programy komputerowe. Pomoc odbywa się w następujących etapach: rozpoznanie umiejętności i możliwości przyszłego użytkownika AAC, przygotowanie partnerów interakcji oraz miejsca, dobór pozycji, dobór odpowiednich znaków (przedmioty, symbole manualne, graficzne), nauka wybierania i wskazywania, budowanie osobistych pomocy do komunikacji (tablice, książki komunikacyjne), wyposażenie osoby niemówiącej w odpowiednie urządzenia elektroniczne lub komputer.